تشکیل اولین جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی در سال جاری

اولین جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی در سال جاری به ریاست مدیر کل دفتر فنی استانداری و با حضور سرپرست بهزیستی استان در محل استانداری تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ در این جلسه پروین محمدپوری، سرپرست بهزیستی استان گزارشی از اقدامات دبیرخانه مناسب سازی استان و نتایج ارزیابی وضعیت مناسب سازی دستگاههای استان (جشنواره شهید رجایی) ارائه نمود. 

آرامون، مدیر کل دفتر فنی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه یادآوری کرد: از بحث ایده آل ها تا واقعیت در مبحث مناسب سازی و دسترسی فضاهای شهری برای عموم جامعه، فاصله وجود دارد و تا زمانی که خودمان (حتی به صورت موقت) در جایگاه معلولیت قرار نگرفته ایم، درک صحیح و کاملی از مشکلات و دغده های افراد دارای معلولیت نخواهیم داشت. 

گفتنی است در این جلسه فرمانداران ، شهرداران و روسای ادارات بهزیستی شهرستانهای خوی، و شاهین دژ (دو شهرستان پایلوت بدون مانع) به اقدامات انجام گرفته در راستای سهولت و دسترسی در شهرستانهای خودشان و مشکلات و موانع مناسب سازی اشاره نمودند. 

همچنین در این جلسه مقرر گردید :

- شهرداری ها و نظام مهندسی دوره های بازآموزی مرتبط با مباحث مناسب سازی برای مهندسان مشاور ، پیمانکاران و .. و به صورت مداوم برگزار نمایند.

- وضعیت مناسب سازی و دسترسی بانکهای سطح استان ، خصوصا در حوزه خودپردازها ارزیابی شده و گزارش جامع و مصوری در جلسه آتی ستاد مناسب سازی استان ارائه گردد.

- در آئین نامه های نظام مهندسی و در مبحث آسانسور در کلیه آپارتمان ها و مجتمع ها تجدید نظر انجام شده و استقرار آسانسور از سطح طبقه همکف (صفر) انجام شود (و از تعبیه چندین پله در ورودی قبل از رسیدن به آسانسور جلوگیری شود). 

- در خصوص اختصاص درصد مشخصی از اعتبار تامین و تجهیز مناسب سازی دستگاهها ، به مبحث مناسب سازی ساختمان ها در سطح استان بررسی های کارشناسی صورت گیرد تا از این پس کلیه دستگاههای استان موظف باشند درصد مشخص شده سالیانه خود را به مبحث مناسب سازی اختصاص داده و گزارش اقدامات را به دبیرخانه مناسب سازی استان اعلام نمایند.

تشکیل اولین جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی در سال جاری

تشکیل اولین جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی در سال جاری

تشکیل اولین جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی در سال جاری

کد خبر 55387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد